FAQ - Ofte stillede spørgsmål
Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål om vores møbler, levering og reklamation. Hvis du ikke finder svar her, er du altid velkommen til at kontakte os.
Størstedelen af vores møbler er brugt, men i god stand. Vi udvælger kun møbler af høj kvalitet, som er værd at give en second chance.
Hvert møbel bliver grundigt renset og inspiceret, så den fremstår pæn og velholdt. Eventuelle skønhedsfejl vil altid være beskrevet i produktbeskrivelsen.
Alle vores møbler bliver grundigt renset og inspiceret, og ingen af vores møbler lugter af røg – det er en del af vores kvalitetskrav.
Vi forsøger altid at få information fra de tidligere ejere om, hvorvidt møblerne har været i et røg- eller dyrehjem, men vi kan ikke garantere det 100 %.
Hvis du har alvorlige allergier, anbefaler vi, at du kontakter os inden køb.
Ja! Du er velkommen til at se møblet på Frederiksberg, inden du beslutter dig. Kontakt os for at aftale en tid.
Vi tilbyder hurtig og fleksibel levering - direkte til dig!
Gratis levering til kantsten i Storkøbenhavn
Albertslund, Ballerup, Brøndby, Dragør, Frederiksberg, Furesø, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Greve, Herlev, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ishøj, København, Lyngby-Taarbæk, Rødovre, Rudersdal, Tårnby og Vallensbæk kommune.
Øvrige Sjælland, Lolland og Falster – 500 kr. levering til kantsten
Levering til Jylland, Fyn og Bornholm? Vi kan selv levere eller arrangere fragtmand afhængigt af størrelse og adresse.
Kan I bære møblet ind?
Standardlevering er til kantstenen
Hjælp med ind- og opbæring koster 300 kr. Du skal selv kunne bære med – vi er to om løftet
Hvis vi skal stå for hele ind- og opbæring koster det 800 kr.
Leveringstid:
København & Sjælland: Typisk inden for 2 hverdage, oftes hurtigere
Jylland & Fyn: Kan tage længere – vi aftaler en leveringstid, der passer dig
Vigtigt - sørg for, at varen kan komme ind
Det er dit ansvar som kunde at sikre, at varen kan komme ind gennem dør, evt. trappeopgang eller adgangsveje. Hvis vare ikke kan leveres som aftalt, tager vi den gerne retur - men der opkræves et gebyr for forgæves levering:
500 kr. ved kantstenslevering eller hjælp med opbæring
1.000 kr. ved fuld opbæring (da ekstern hjælp allerede er mødt frem)
Ja — du kan reservere en sofa, hvis du ønsker levering på et senere tidspunkt.
For at reservere betales et depositum på 500 kr., som trækkes fra det samlede beløb, når sofaen leveres.
Depositummet dækker, at sofaen tages ud af salget og ikke kan købes af andre i mellemtiden.
Ved fortrydelse refunderes depositummet ikke, da vi i perioden ikke kan sælge sofaen til andre.
Der udstedes faktura på hele beløbet ved reservationen, og depositummet registreres som delbetaling.
Du betaler nemt digitalt ved en automatisk bankoverførsel ved levering. Du får linket sammen med din kvittering.
Kontant betaling er også muligt. Vi modtager pt. desværre ikke MobilePay eller kortbetaling.
Ja, vi tager gerne et lignede møbel med efter aftale. Det kræver, som udgangspunkt blot, at du kan hjælpe med at bære det ud til vores varevogn.
Bortskaffelsesgebyr er 300 kr.
Send os et billede og en kort beskrivelse, så vurderer vi, om vi kan tage det med. Vi svarer som regel inden for 2 dage.
Send billeder og info til os på 22861630
Da vores møbler er brugte og leveres gratis i Storkøbenhavn, tilbyder vi som udgangspunkt ikke returret ved fortrydelse.
Hvis du alligevel ønsker at returnere møblet, kan vi i nogle tilfælde tage det retur mod et gebyr. Kontakt os for en vurdering og pris.
Bemærk: Reklamationsret gælder naturligvis, hvis der er skjulte fejl, vi ikke har oplyst om ved købet. Se mere i FAQ under ubeskrevet fejl.
Vi gør vores bedste for at beskrive hvert møbel nøjagtigt, men hvis du mod forventning opdager en fejl, vi har overset, så kontakt os hurtigst muligt.
Alle vores møbler er brugte og sælges som beset. Vi giver 12 måneders reklamationsret på væsentlige skjulte fejl og mangler, som ikke er beskrevet i annoncen.
Reklamationsretten dækker ikke almindelig slitage, kosmetiske brugsspor eller skader opstået efter levering.
Vi forbeholder os retten til at forsøge at udbedre fejlen, før handlen kan gå tilbage. Dette kan indebære, at vi afhenter hele eller dele af møblet til rensning eller reparation på vores værksted. Dette tager som regel maks. 2 uger, men i ferieperioder kan det tage lidt længere. Vi giver altid besked om den forventede tid, og oftest går det hurtigere.
Ja, vi opkøber og afhenter gerne kvalitetsmøbler som fortjener en second chance i København og Sjælland.
Sådan gør du:
Oplys mål, model, materiale, alder og stand
Send os billeder af sofaen fra flere vinkler
Angiv placering
Skriv din prisforventning
Vi vurderer hurtigt, om det er noget, vi kan købe, og vender tilbage med et bud.
Du kan sende det via sms eller mail på +45 36209925 eller saveasofa@gmail.com
